نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود تا مسئله خروج از رکود و پایان بخشیدن به خواب زمستانی واحدهای تولیدی که غرق در مشکلات هستند توسط دولت ساماندهی و رفع شود.

دولت در سال پایانی خود خواب زمستانی واحدهای تولیدی را پایان ببخشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمدعلی پورمختار در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (18 خرداد 95) گفت: مجلس نیازمند اصلاح ساختاری است تا بتواند کارآمدی خود را ارتقا دهد. گرفتار بودن نمایندگان در چنبره مشکلات فردی و عمومی، توقع برای رفع نیازهای عمرانی و خدماتی حوزه انتخابیه آنان را از پرداختن به مسائل اساسی و ریشه‌ای باز دارد.

وی افزود: معتقدم مجلس در این دوره باید با هماهنگی دولت طرح استانی شدن انتخابات را به سامان برساند و جایگاه و شان نمایندگی تعیین و تثبیت شود. با صرف وقت کافی و با ریل‌گذاری و اصلاح قوانین مزاحم و مضر به حال اقتصاد مقاومتی بپردازد، وضعیت پولی و مالی به ویژه نظام بانکی و بانکداری را سامان دهد، بعد نظارتی خود را به ویژه در نحوه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تقویت کند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس اظهار داشت: در تصویب لایحه برنامه ششم توسعه ملاحظه واقعیات و نگاه عملیاتی و لازم‌الاجرا و قابلیت ارزیابی شش ماهه از روند اجرایی قانون برنامه از انحراف آن جلوگیری و ضامن نیل به اهداف تعریف شده باشد.

پورمختار خاطرنشان کرد: مجلس با حفظ و گسترش روحیه انقلابی در خود و جامعه به اجرای منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری و مقابله با زیاده‌خواهی‌های دشمنان به ویژه آمریکا اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: دولت در سال پایانی خود قرار دارد. انتظار است که به فوریت به مسائلی همچون خروج از رکود و پایان بخشیدن به خواب زمستانی واحدهای تولیدی که غرق در مشکلات و آثار رکود هستند، رسیدگی شود. بدیهی است حل مشکل اشتغال در گرو تحقق این امر مهم است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس اظهار داشت: ارائه و اجرای برنامه مشخص، منسجم و فوری جهت حمایت از تولید داخل، اصلاح نظام بانکی، کاهش سود، الزام واحدها به سرمایه‌گذاری در بخش تولید و حمایت جدی از اقتصاد مقاومتی، حمایت از سیاست جمعیتی با اعطای وام ازدواج وایجاد اشتغال از دیگر مواردی است که انتظار است تا توسط دولت محقق شود.

پورمختار خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات کینه‌توزانه و ضد اسلامی دولت عربستان و جلوگیری از برگزاری حج توسط خیل مشتاقان ایرانی در سال 95 ضروری است مراتب به سازمان کنفرانس اسلامی و افکار عمومی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی از اصل ماجرا اطلاع‌رسانی و روشنگری شود.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.